nedeľa 9. augusta 2015

Letná známosť

Postretla ma letná známosť
nebdiem, nespím, päťkrát za noc
zobúdzam sa
skoro ráno
v koži
psanca
zložiť
mám sa?

Vždy keď nazýva ma "drahý"
jej horúcim dotykom
vyvádza ma z rovnováhy
kvapky potu, pomykov

Zobúdzam sa v autobusoch
v mnohých číslach
mnohých kusoch
sprevádza ma ešte kúsok
pešo
jak zbavená zmysla

Len čo pristane mi hánka
na dverách
už nymfomanka
horúcimi rukami
ma unaví
vraj nestálo to za veľa...

Už niekde v čase obeda
s ňou
nemám si čo povedať
tak ovievam
sa podobizňou
Otella
čo nechce vyjsť von

Som z nej Zdravý - nemocný
pred ľuďmi vždy ma
znemožní
a kvapky zo mňa ždíma
cestou
cez mesto

Nežne oslovím ju Drahá
Guinea, môj Mozambik
bozky prijímať sa však zdráham
prepadám sa od hanby

Nežne oslovím ju Drahá
tri mesiace rovnako
Večer keď si ku mne ľaháš
nachádzaš ma v rozpakoch

Keď vleziem
do teplého lona
presne
taký ako ona
neznie
mi už metafora
bez nej
iba pravda holá -
a jej mnohé podoby -
chodím s ročným obdobím


Klimeux

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára