sobota 28. apríla 2012

Destilovaný život

Cesty domov už nevedú krivo
alkohol piť viac ma nebaví
a to že mám na stole ďalšie pivo
dozaista je len déjà vu

Pri prvom pohlade nepomýl sa
ja zvážnel som a zmúdrel, začlenil sa
a pridal sa k úspešným
...z veselého klauna stal sa smutný mím

Zvláštnou príchuťou trpkého vína
chutí táto čudná pantomíma
ktorú všetci hrajú, do dna pijú
svoju vlastnú tragikomédiu

Už žijem seriózne, zodpovedne
cez deň kariéra a večer seriál
Po ťažkej noci človeku vysmädne
...destilátom som si pohár prelial

A polku flaše povylieval na zem
nevadí! veď otvorím si pivo
Vždy lepšie vypiť liehu plný bazén
než ako vy - destilovať život

Destilovať ho a vyliať zvyšok
všetku jeho pestrosť, poéziu
už nikdy sa naňho nedívať z výšok
vymeniť spánok za insomniu

A čo po destilácii zostalo z neho?
ambiciózne sny cielavedomého
čo so strachom vyhliada útesy
...tak kamaráti, zaspievajme si!

Blížime sa k pobrežiu a k mólu
kde smutná vôňa vášho etanolu
nesie sa po vypálených svetoch
prázdnych - ako flaše po fernetoch


Klimeux

3 komentáre:

  1. Pointa mi zmysel dáva. Ale v tých inotajoch sa trocha strácam. Akoby si rýchlo prešiel z jednej témy do druhej. Tak ako to vlastne je?
    Piješ pivo či destiláty?
    :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nemôže byť predsa hneď všetko zrejmé.. niektoré inotaje by mali ostať nejasné, aby si v nich každý mohol nájsť to svoje :) a výklad nech podáva literárna kritika :D
    Pivo či destiláty.. to nie je podstatné, význam je rovnaký - ide o symbol akejsi spontánnosti, nespútanosti, užívania si života (nie len víno, ženy, spev :D ale akýchkoľvek radostí čo nás napĺňajú) ..teda na jednej strane stojím ja "alkoholik" opíjajúci sa životom ale zároveň si uvedomujúci, že v reáli to takto proste nechodí, snažím sa teda prispôsobiť ale nakoniec zase končím u toho svojho.. na druhej strane všetci ostatní, ktorí si zodpovedne budujú kariéru a plánujú život jak Stalin 5-ročnicu :D, pohŕdajú mojim "alkoholickým" spôsobom života ale sami takpovediac destilujú vlastné životy svojím väčným prispôsobovaním sa, ambíciami, chamtivosťou a zabúdaním na samého seba

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ta moja posledná veta bola len také podpichnutie. :)
    Pointu, že niekto si užíva (a destiluje pečeň) zatiaľ čo iný je suchárom a destiluje život som pochopil. Len po verši "...destilátom som si pohár prelial" som stratil niť. Som rozmýšľal čo to asi môže znamenať, aký inotaj je tam ukrytý keď od tohto veršu si odrazu zmenil postoj. Teraz viem, že ten verš "...destilátom som si pohár prelial" treba asi chápať doslovne :D

    OdpovedaťOdstrániť